طراحی و سفارش موشن گرافیک​

موشن گرافیک یا موشن گرافی چیست؟

موشن گرافیک از دو واژه موشن(motion) به معنـای حرکت و گـرافیک(graphic) به معنــای تصویر تشکیل شده؛ زمانی که یک تصویر

گرافیکی به کمک ابزارهای کـامپیوتری متـحرک سـازی بشه، یک موشن گرافیک ساخته شده.

اوایل موشن های ساخته شده بسیار ساده تر بودن و بیشتر برای حرکت دادن لوگو ها و آرم های شبکه های تلویزیون استفاده میشدن اما

رفته رفته موشن گرافیک محبوب شد و پیشرفت کــرد، تا جایی که امروز موشن های بسیار حرفه ای با مقاصد کسب وکار یا توضیح داده

های آمـاری و موارد این چنینی مورد استفاده قرار میگیره.

در موشن گرافیک متن و پیامی که بـه بیننده میرسه خیلی مهمه و باید روی انتـقال کامل و بی نقص محتوا در کمترین زمان پافشاری کنیم.

موشن گرافیک بخاطر تم انیمیشنی که داره باعث میشه محتوا بصورتی جذاب و البته ساده و قابل فهم به مخاطب منتقل بشه و چون غالبا

مدت زمان کوتاهی دارن، دیدنش برای مخاطب لذت بخشه.

اکثر موشن گرافیک ها توسط گوینده صداگذاری میشن و یا با استفاده از یه موسیقی جذاب حس و حال نهایی کار رو دوچندان میکنن.

ما در کانون رسانه نوین، پروژه های موشن گرافیک زیادی کار کردیم که میتونید اونها رو از قسمت نمونه کارها ببینید.

پخش ویدیو

موشن گرافیک بانک دی

پخش ویدیو

موشن گرافیک مخترعین بنیاد فرهنگی البرز

پخش ویدیو

موشن گرافیک دکتر دیزاین

چرا موشن گرافیک؟

1- محتوایی پر بیننده

جالبه بدونید طبق مطالعات انجام شده حدود 66 درصد افراد دیدن ویدیو رو نسبت به سایر اشکال محتوا ترجیح میدن! اما احتمالا هـمه ما

یه سری ویدیوهای خسته کننده و تکراری را دیده باشیم که فرد در حال توضیح دادن مطلبی روبه روی دوربین نشسته. خب هیچــکس از

دیدن همچین ویدیوهایی حس خوبی نمیگیره. اینجاست که موشن گرافیک به داد ما میرسه و میتونیم به ویدیوهامون جذابیت بیـشتری

بدیم و کاری کنیم که مخاطب تا پایان ویدیو همراه ما باشه و اینطوری ویدیوهایی متفاوت و مهیج خلق کنیم.

2- هزینه کمتر، محتوای بیشتر

فرض کنید کسب و کار دارید و میخواید ویدیویی برای معرفی کسب و کارتون داشته باشد تا مشتری با دیدنش با محصولات و خـدماتتون

بیشتر آشنا بشه. برای ساخت این ویدیو به تجهیزاتی برای نورپردازی، صدابرداری، فیلم برداری و عواملی مثل بـازیگر و کارگردان و لـوکیشن

مناسب و بـعدشم تدوین ویـدیو نیاز دارید که فراید زمان بـر و پرهزینه ای خواهد بود. امـا راهکار ساده تر ساخت یـک موشن گرافیـک بـا

محتوایی جامع و کامله. هم هزینه کمتری داره هم خیلی مواقع جذابیت بیشتر!البته برای اینکه متوجه بشید برای هدفی که دنبالش هستید

چه محصولی مناسب تره، میتونید با مشاوران ما در کانون رسانه نوین صحبت کنید تا با مشاوره رایگان به بهترین راهکار برسید.

3- انتقال ساده پیام های دشوار

اگه پیامی دارید که انتقالش به مخاطب سخته، باید خدمتتون عرض کنم که این کار خوراک موشن گرافیکه شاید محتوایی داشته بــاشید

که برای مخاطب گیج کننده باشه یا تفهیم اون به سادگی امکان پذیر نباشه، در اینصورت موشن گرافیک غول چراغ جادوی شماست! چـون

در موشن گرافیک با المان‌های گرافیکی، ایده‎پردازی و خلاقیت میشه هر مفهوم سختی رو به راحتی انتقال داد، بدون اینکه از هدف اصـلی

دور بشیم یا بخوایم خدایی نکرده مخاطب رو خسته یا سردرگم کنیم.

مزیت های موشن گرافیک

1

جذابیت بصری برای مخاطب

2

انتقال حداکثر محتوا در حداقل زمان ممکن

3

آزادی عمل برای نمایش لوکیشن های متفاوت

4

خلق کاراکتر و شخصیت های گرافیکی دلخواه

5

انتخاب موسیقی و گوینده به سلیقه شخصی

6

محتوایی خلاقانه، متفاوت و خاص

کاربردهای موشن گرافیک

1- بازاریابی و تبلیغات

این روزا ویدیوهای موشن گرافیک جای خودشونو حسابی در بازایابی و تبلیغات باز کردن. دلیلش هم ساده بودن، جذابیت و انتقال راحت

مفاهیم به مخاطبه. اگه بخواهید یه ویدیو تبلیغاتی از محصول‌تون بزارید باید حواستون باشه که هم بتونید توجه مخاطب رو جلب کنید،

هم محتواتون جذاب باشه و هم بتونید دقیقا از مزیت های محصول برای مخاطب بگید تا بتونید موفیقت و فروش بیشتری رو تجربه کنید.

خب این کار رو موشن گرافیک خیلی خوب براتون انجام میده. اگه میخواید از موشن گرافیک های تبلیغاتی که برای مشتری‌هامون کار

کردیم ببینید، میتونید از قسمت نمونه کارها پیداشون کنید.

2- انتقال اطلاعات

تو دنیای پر از اطلاعات امروزی، که وقتی درمورد یه چیزی سرچ میکنی میتونی به کلی سایت و مقاله و منبع وصل بشی، طبیعیه که مردم

دنبال اطلاعاتی باشن که به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن بتونه مفاهیم رو براشون توضیح بده. موشن گرافیک با خاصیت انتزاعی که

داره، عملا دست شما رو برای خلاقیت و ایده‌پردازی باز میکنه و میتونید مفاهیم رو با بیانی ساده و کاربردی و البته تلفیق تصاویر جذاب

برای مخاطب توضیح بدید.

3- رسانه های اجتماعی

برای موفقیت در دنیای لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری باید متفاوت و خاص دیده بشید. یکی از ابزارهایی که به شما کمک میکنه به این

هدف دست پیدا کنید موشن گرافیکه. البته ما بهتون پیشنهاد میکنیم از موشن هایی خلاقانه و تاثیرگذار برای این فضا استفاده کنید تا

بیشترین بازدهی رو بگیرید. راستی تیم ایده‌پردازی و خلاقیت ما آماده است تا شما رو در این مسیر همراهی کنه؛ پس اگه به ایده‌ای

خلاقانه نیاز دارید میتونید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

4- آموزش

خیلی مواقع برای انتقال بهتر مفاهیم در آموزش میتونید از موشن گرافیک کمک بگیرید و قسمتی از آموزش خودتون رو با موشن گرافیک

تزیین کنید.

5- لوگو موشن

یکی از اصول برندسازی اینه که اسم و لوگو شما در ذهن مخاطب هک بشه. پس با یک لوگوموشن جذاب که اول یا آخر ویدیو هاتون

نمایش داده میشه میتونید به این هدف برسید. اگه صاحب برند هستید، حتما بهتون پیشنهاد میکنم تا یه لوگو موشن جذاب از اسم یا لوگو

خودتون داشته تا معجزه اون رو ببینید. اگه نمیدونید لوگو موشن چیه، به تصویر پایین نگاه کنید.


کاربردهای موشن گرافیک قطعا به موارد بالا محدود نمیشه و اونقدر طیف وسیعی رو شامل میشه که ذکر همه اونها در این مقاله نمیگنجه.

اگه ایده‌ای در ذهن دارید و تصمیم گرفتید از موشن گرافیک استفاده کنید، بهتون پیشنهاد میکنم از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا به

بهترین راه‌حل برسید.

موشن گرافیک تبلیغاتی چیست؟

- اگه کسب و کار دارید یا صاحب برند هستید طبیعیه که دائما به دنبال معرفی برندتون به افراد یا پرزنت محصول و خدماتتون به منظور

افزایش فروش یا بیشتر دیده شدن باشید. درواقع در دنیای امروز اگه کسب و کاری دیده نشه، فروشی نداره و اگه نفروشید چاره ای جز

شکست نخواهید داشت!

- درواقع کسب و کارها تبلیغ میکنن تا همواره در کورس رقابت باقی بمونن و هر کسب و کاری که بتونه تبلیغ متفاوت تر و خاص تری رو

ارائه بده، شانس موفقیت بیشتری داره.

- از بین راه‌های پرشمار تبلیغاتی، ویدیوها شاید بهترین ایده برای این کار باشن. بر اساس تحقیقات انجام شده، مشخص شد که کسب و

کارهایی که از ویدیو برای معرفی محصولاتشون استفاده میکردن تا 49 درصد بیشتر از سایر رقبا فروش داشتن!

ما در دنیای محتوا اعتقاد داریم که  یک تصویر، بهتر از هزاران کلمه میتونه مفهومی رو منتقل کنه! ​

- شاید یکم عجیب بیاد که چطور یک ویدیو کوتاه میتونه اینقدر تاثیر زیادی بر فروش بزاره. اجازه بدید یه آمار دیگه بهتون بدم شاید بیشتر

هم تعجب کردید. نتیجه تحقیقات نشون میده که 64 درصد خریداران بعد از دیدن ویدیوهای تبلیغاتی اقدام به خرید میکنن.

- خب حالا که از نقش پررنگ ویدیو در تبلیغات صحبت کردیم، بیاید بررسی کنیم که چرا باید از موشن گرافیک در ویدیوهای تبلیغاتی

استفاده کنیم؟موشن گرافیک چه زمانی برای ما کارایی بیشتری داره؟

- موشن گرافیک محدودیت‌های تیزر تبلیغاتی را نداره!

اگر میخواهید مفهومی پیچیده را به محتوایی ساده و قابل فهم تبدیل کنید، موشن گرافیک ابزاری راهگشا برای شماست!

- موشن گرافیک جذابیت بیشتری برای مخاطب داره و آنها را پای ویدیو میخکوب میکنه!

- محتواهای خسته کننده اگر بصورت متن،صوت یا ویدیو عادی نمایش داده بشه، حوصله مخاطب رو سر میبره. درحالی که همون محتوا

اگه بصورت موشن گرافیک اجرا بشه میتونه برای مخاطب جذابیت داشته باشه و تا انتها ویدیو شما رو ببینه.

- اجرای خلاقانه محتوا، یکی از مزیت‌های بزرگ موشن گرافیک به حساب میاد، که میتونه روی بازدید بیشتر و نشر بیشتر محتوای شما

تاثیرگذار باشه.

- با موشن گرافیک کاربران در مدت بسیار کوتاه به اطلاعات زیادی از محصول یا خدمات شما دسترسی پیدا میکنند و این عاملی میشه بر

فروش و درآمد بیشتر شما.

- میتونید از تلفیق موشن گرافیک با سایر ابزارها برای جذاب کردن بیشتر محتوا استفاده کنید.

- همیشه داستان‌ برای ما آدم‌ها جذاب بوده. از زبان داستانی به شکلی بسیار عالی میتونید در موشن گرافیک استفاده کنید و یک داستان رو

با کاراکترها و لوکیشین های زیبا خلق کنید.

انواع موشن گرافیک

در موشن گرافیک از تصاویر و وکتورهای گرافیکی استفاده میشه و خبری از تصاویر واقعی نیست. این تصاویر متحرک که قبلا با یک سناریو مشخص اجرا شده، میخواد پیامی رو منتقل کنه که هدف اصلی ساخت موشن گرافیکه.

در این روش اشیا و وسایل واقعی حرکت داده میشن و ازشون عکس گرفته میشه. زمانی که این عکس‌های پشت سر هم به هم وصل بشه، یک استاپ موشن ساخته شده. شما هم میتونید در خونه خودتون یه استاپ موشن بسازید و از ساختنش لذت ببرید.

ویدیویی که از ترکیب عکس واقعی و یه سری المان های انیمیشینی ساخته بشه رو فوتو موشن میگن.

ویدیو موشن ترکیبی از یک ویدیو واقعی و تصاویر گرافیکیه که برای جذابیت بیشتر ویدیو ازش استفاده میکنن.

لوگو موشن ویدیویی کوتاه از لوگو برند شماست که به شکلی جذاب و متحرک درآمده و میتونید ازش در ویدیوهای خودتون استفاده کنید. این ابزار باعث میشه لوگو شما بیشتر در ذهن مخاطب ثبت بشه.

اینفوگرافیک‌هایی که متحرک شدن و در قالب ویدیو دراومده رو اینفو موشن میگن. در اینفو موشن هدف انتقال یه سری اطلاعاته که با آمار و ارقام و نمودار و به شکلی متحرک و گرافیکی به مخاطب نمایش داده میشه.

ابزارهای ساخت موشن گرافیک

Adobe photoshop

احتمالا با این بزرگوار آشنایی داشته باشید یا حداقل اسمش به گوشتون خورده باشه. باید بدونید این نرم افزار یکی از پیش نیاز های اصلی

ساخت موشن گرافیکه. کسی که علاقه به ساخت موشن گرافیک داره حتما باید آشنایی کامل با فتوشاپ داشته باشه. البته من بهتون

پیشنهاد نمیدم که با فتوشاپ موشن گرافیک بسازید، اما میتونید تصاویری که قصد دارید ازش استفاده کنید رو در فتوشاپ ویرایش کنید و

متناسب با کارتون ازش استفاده کنید.

Adobe llustrator

این نرم افزار برای ساخت وکتورهای گرافیکی واقعا عالیه. البته میتونید در محیط همین نرم افزار هم موشن گرافیک بسازید. به وسیله این

نرم افزار می تونید المان های گرافیکی دو بعدی متحرک لازم برای موشن گرافیک خود را بسازید، سپس آنها را وارد نرم افزار افترافکت کنید.

برای ساخت موشن گرافیک بهتره که ایلاستریتور هم یاد بگیرید.

Adobe after effects

افترافکت گل سرسبد ساخت موشن گرافیکه. البته پرکاربردترین و مهم ترین نرم افزار مربوط به این کار هم هست. افترافکت یکی از

قدرتمندترین نرم افزارهای این حوزه است و با ابزارهای زیادی که در اختیار شما میزاره، دستتون رو برای ساخت یه موشن گرافیک جذاب

خیلی باز میزاره. اگه یک موشن گرافیست هستید احتمالا بیشتر وقت خودتون رو باید در تایم لاین Timeline افترافکت بگذرونید!